16 augusti 2010

TWITTER, FADDER OCH BARNKONVENTIONEN

Måndag morgon, hade glömt att sätta på väckarklockan. Börjar få svårt att skilja på vardag och helg eftersom jag arbetar hela tiden. När min man väckte mig visste jag inte ens vilken dag det var...

Två timmar av förmiddagen ägnades åt gruppledarmöte. En av frågorna som togs upp var om någon borde twittra från kommunfullmäktiges sammanträden. Idén kommer från Halmstad. Vi i presidiet ska följa upp hur det går i Halmstad men vad tycker ni?? På nästa marknadsföringsfilm kommer förresten Nils-Erik Davelid, Birgit Sievers och Kenneth Kindblom medverka - håll utkik i nästa vecka!

Lunchen tillbringade jag med en av våra mest lovande nya medlemmar, Cigdem Günes, som ska jobba åt Olle Schmidt på Europaparlamentet under fyra månader. Jag har den stora äran att vara fadder i FP åt Cigdem - ett rent nöje!

Under eftermiddagen hade Åklagarkammaren besök av justitieministern Beatrice Ask och kulturministern Lena Adelsohn Liljeroth. De ville tydligen bara träffa de åklagare som arbetar med unga lagöverträdare och mängdbrott, oss andra hälsade de inte ens på. När Reinfeldt var på besök ville han bara ställa frågor om våld mot kvinnor. Märkligt att inte EN ENDA MINISTER hittills varit intresserad av vårt arbete med övergrepp mot barn. Onekligen behövs det folkpartister som driver barnens rättigheter! I kommunen driver FP bland annat frågan om en lokal barnombudsman som en blåslampa för att se till att Barnkonventionen följs - inte en dag för tidigt.

Kvällen avslutades med medlemssamtal och förberedelser inför morgondagens styrelsemöte med FP. Är det så konstigt att jag längtar efter att BARA ägna mig åt politiken såsom heltidsanställt kommunalråd???