10 augusti 2010

WATERFUSE OCH VALRÖRELSE

Idag hade jag den stora äran att tillsammans med ALMI:s VD Hans-Olof Franzén dela ut ett regionalt pris till Erik Skoglund för hans idé WATERFUSE, ett system för att minska risken för vattenskador. Verkar vara en mycket bra produkt! Erik har jag haft glädjen att träffa genom Round Table/Ladies Circle. Glädjande nog för Erik var mediabevakningen stor. Erik vann 10 000 kr av ALMI Företagspartner, 20 000 kr av SKAPAstiftelsen och en plats i en nationell, prestigefylld tävling med en prissumma på 500 000 kr.

Under eftermiddagen har jag blivit intervjuad av frilansjournalisten Johan Wangström på Emils Tankar och fotograferad av hans sambo. Därefter hade FP ett kort möte med toppkandidaterna för att stämma av de närmaste valaktiviteterna, bland annat torgmöte på lördag och Nyamko Sabunis besök på söndag. Jag fick med mig hem alla mina återstående flygblad, det blev tungt på cykeln. Ser fram emot att min stödgrupp kommer imorgon så att jag förhoppningsvis kan bli av med några av flygbladen!