14 september 2010

DITT FÖRTROENDE - MITT ANSVAR

Valkampanj är något alldeles speciellt. Idag har jag blivit uppringd av media och tillfrågad bl a om vilken typ av väljare jag tror kryssar mig och om jag har några synpunkter på att Mats Green och andra manliga makthavare i kommunen är med i Frimurarna. En journaliststuderande ville veta varför jag driver personvalskampanj. En representant från Kraftsamling från barnen ringde och undrade om inte jag, som en av de få politiker i Sverige som driver barnfrågor, inte vill ordna något i Jönköping den 4 oktober. En ung liberal berömde mig för inslaget i TV4 i fredags. En man sa att jag var den enda lyssnande, ledande politikern. Flera människor har kommit fram till mig och berättat att de kryssat mig, i ett fall för att jag besvarat dennes mail. Jag har haft ett samtal med en advokat för att hjälpa en kvinna som vänt sig till mig för att hon känt sig förfördelad av kommunen, imorgon ska jag ringa henne och berätta vad jag fick veta. Jag övertygade ett par allmänt borgerliga väljare att rösta på Folkpartiet. En man berättade att FP har stort stöd på Österängen så ev ska jag delta i ett möte där i slutet av veckan. Jag pratade länge med en väljare om mobbning och fick ett fint mail av honom nu under kvällen. En engagerad man undrade om vi i FP satsade även på nya medlemmar, kanske en blivande folkpartist? Till sist delade jag och Eva ut flygblad i 1,5 timme för att hjälpa Ylva som blivit sjuk. På vägen hem hade jag ett kort men mycket stimulerande samtal med en taxichaufför om betydelsen av att jobba hårt för att nå sitt mål och hur viktigt det är att ledaren i en organisation också arbetar hårt. Bara 5 dagar kvar nu att valarbeta på!