27 september 2010

DYRBAR HÄLSA

Började dagen hos tandläkaren. Borstade mina tänder lite för hårt förr i tiden. Lite extra beläggning skyddar numera ett par av mina känsliga tandhalsar. Däremot inga hål idag heller, tror att jag bara haft ett enda hål i hela mitt liv eftersom jag är ganska noggrann med mina tänder. Som barn hade jag tandställning i många år. Har blivit en fena på att själv stoppa in röntgenplattorna. Dagens besök kostade 1 400 kr.

Under eftermiddagen besökte hela familjen infektionskliniken på Ryhov. Sönerna fick varsin spruta mot hepatit A och B. Jag och min man fick sprutor mot hepatit, stelkramp och polio. Dessutom vätska och pulver mot kolera/magsjuka. En nätt liten kostnad på 4 200 kr idag. Ytterligare varsin hepatitspruta om en månad och malariapiller att hämta ut på apoteket, dvs ytterligare en kostnad. Känner mig rejält öm i båda armarna. Vad gör man inte för att slippa bli sjuk under eller efter resan till Bangladesh?