10 september 2010

EN POLITIKER SOM MÄRKS

En intressant dag. Lunchen ägnades åt ett viktigt politiskt möte. Därefter intervjuades jag av TV4 om min personvalskampanj (6 min och 54 sekunder in i nyhetssändningen kan du se inslaget). Utöver vad som framkom av inslaget anser jag att personval skapar intresse även hos de som inte är så intresserade av politik. Det visar också att politiker är vanliga människor, inte bara levande partiprogram. Jag tycker att personval passar för ett parti som FP som har en stor tro på den enskilde individen -för mig är FP ett smörgåsbord av politiker. När folk vet vem jag är vågar de dessutom ta kontakt och berätta om sina problem och idéer. Få människor vill lätta sitt hjärta på en partiexpedition…

















På eftermiddagen var det "invigning" av vårt nyrenoverade Rådhus. Jag tycker verkligen att det blivit fint, även om det tog oväntat lång tid. Stadsdirektören Martin Andreae höll ett mycket trevligt och informativt tal och sedan fick alla gå runt och titta på Galleriet, Rådssalen, sammanträdesrummet Tveta-Vista, cafeterian och entrén. Bland Rådssalens fotografier av kommunfullmäktiges ordförande genom åren har nu jag och Lars-Evert tillkommit. Känns inte alls dumt att få vara en del av kommunens historia! Att jag är den första kvinnliga ordföranden i kommunen blir ju tämligen iögonfallande :)