4 september 2010

FOLKPARTIET I JÖNKÖPING HAR PRICKAT IN SIN FORMTOPP!!




















Det här är visserligen bara min andra valrörelse men jag har aldrig varit med om något liknande! Expediter och människor jag aldrig träffat lutar sig fram och önskar mig lycka till i valet. Igår kväll fick jag ett helt otroligt mail från en kvinna som ville gå med i partiet och hjälpa mig i min kampanj. Jag har blivit uppringd och kontaktad av kommuninvånare som fått förtroende just för mig. Jag har haft flera oerhört givande samtal med invånare som har väckt många nya tankar hos mig - om allt ifrån anknytningsprocessen för adopterade barn till gravt senildementas förmåga att lösa korsord och baka sockerkaka.

På många ställen i kommunen vimlar det av entusiastiska liberala valarbetare. På bilden ovan syns Kamal Mahamed och Ylva Söderström. Kamal brinner för sitt bostadsområde Råslätt och Ylva brinner för friidrotten. Bilden är tagen av en nybliven, flitig medlem som heter David Andersson. Vi har aldrig delat ut så mycket valmaterial som i år, faktum är att en hel del material redan börjar ta slut. Det generella hushållsutskicket går ut i nästa vecka men därutöver lägger mängder av folkpartister ytterligare material i många tusentals brevlådor. Hur det än går i valet om två veckor är FP i Jönköping starkare än någonsin!!!