9 september 2010

FOLKPARTISTER I MEDIA

När jag i höstas började skriva på min blogg och mina flygblad att jag ville bli kryssad till kommunalråd var det många som såg sig manade att tala om att det minsann inte alls gick till så. Nähä. Då kan man ju förstås fråga sig varför kristdemokraterna i sin annons i dagens Jönköping NU skriver "Kryssa Acko till stadsminister" och  varför centerpartiet i sin annons valt formuleringen "Kryssa Ann-Mari Nilsson kommunalråd". Det kan väl aldrig vara så att de insett att det är ärligt och uppriktigt att tala om vilket mål man har?? Vi folkpartister är gärna förebilder :)

Under kvällen deltog jag och Nils-Erik Davelid i en valdebatt på Södra Vätterbygdens Folkhögskola. Den direktsändes på Radio Vättervåg och kommer att sändas i repris nästa fredag mellan 9-11. Nisse var debattör för FP och jag var bisittare. Det var verkligen roligt att vara bisittare! Jag läste och skrev, gjorde punktlistor och pilar, markerade de viktigaste bitarna och gav beröm. Vi hittade den rätta teamkänslan och det hela kändes riktigt proffsigt och mycket roligare än att debattera ensam. Det här gör jag gärna om!