8 september 2010

FRÅN EKSJÖ TILL ÖXNEHAGA

Kl 07.45 åkte jag till tingsrätten i Eksjö för en hel förhandlingsdag med diverse mål, främst andra åklagares åtal för grovt rattfylleri och stöld men också ett eget åtal avseende barnmisshandel. Ett vittnesstöd tog väl hand både om en bilägare som skulle höras som målsägande och två unga tonårstjejer som skulle vittna. Våra vittnesstöd är verkligen viktiga! Om ni inte visste det så kommer de från Brottsofferjouren.

Kl 16.15 begav jag mig hemåt igen. Hann med en mycket god smörgås på det nya fiket på Bauers brygga. Kl 19.00 var det så dags för debatt på Öxnehaga bibliotek. Min första debatt i den här valrörelsen. Kändes ovant och lite nervöst att debattera politik trots att jag ju är van vid att tala i många andra sammanhang. Många åhörare, klart fler än vad arrangörerna hade hoppats på, och glädjande nog flera folkpartister! När debatten slutade vid 21.00 var jag trött men hyfsat nöjd - nu är isen bruten :)