26 september 2010

JAG MÖTTE SLÄKTEN OCH MOLLY

Igår var det släktträff i Skåne i samband med att min äldsta kusin fyllde 50 år. Vi blev faktiskt ganska många! Två kusiner till, en av kusinernas fru och deras barn. Min bror och hans barn, min man och jag och våra barn. Mina föräldrar och födelsedagsbarnets föräldrar. En av kusinernas svägerska och hennes man och barn. Vi åt god mat och hade väldigt trevligt. Några av dem hade jag aldrig träffat och många var det väldigt länge sedan jag såg. Ser fram emot att träffa släkten snart igen och då gärna de som inte hade möjlighet att vara med den här gången!




















Min bror visade sig ha köpt en jättesöt liten valp, en korsning mellan en springer spaniel (som vi hade när jag var liten) och en border collie. Valpen heter Molly och är fullständigt bedårande! Båda sönerna tittade bedjande på mig om att också få en hund. I dagsläget känns det emellertid inte som om vi skulle kunna ta hand om en hund på ett tillräckligt bra sätt men kanske framöver. Jag har alltid älskat hundar men är i alla avseenden noga med att aldrig ta på mig mer än jag klarar av att sköta till 100 %.