2 september 2010

JUSTERING, BEGRAVNING, LUNCHMÖTE, FRISSAN, AFTER WORK OCH INVIGNING

Ännu en dag som satt min personliga flexibilitet på högsta prov. Först justering av kommunfullmäktiges protokoll. Dagens justerare var Marie Alonso (en supertrevlig kvinna) och Ercan Atasayar (troligen en av kf:s mest närvarande ledamöter). Så till åklagarkammaren för knappt 45 minuters arbete.

Därefter gav jag mig iväg till begravningen av Magnus Poyato Dominguez. Många folkpartister på plats. George Michaels "Faith" dominerade ceremonin. Ett foto på Magnus som liten och ett helt nytaget. Så fort det kan gå. Så fort livet kan ta slut. Många sörjande. Önskar ibland att jag kunde tro på ett liv efter detta. Hoppas bara att någon kommer sakna mig när jag dör. Att någon kommer minnas mig överhuvudtaget...

Sedan en mycket spännande lunch. Ett möte baserat på ren intuition men som kanske kan leda till något mycket spännande, antingen för mig personligen, för kommunen eller i bästa fall för båda delarna.


















Efter några timmars arbete blev det ett besök hos frissan. Sedan After Work med Alliansen. Glädjande nog dök min bästa väninna Ivana upp. En trevlig kväll med en enormt god stämning. Jag och Ivana passade på att glida bort till invigningen av Tyghuset City, en filial till Lena och Karins Tyghus i Taberg. Fantastiska kvinnliga företagare som jag verkligen önskar all framgång!