22 september 2010

KRYSSTÄVLING

Att följa räkningen av personkryssen till riksdagen har varit riktigt spännande. Just i skrivande stund blev räkningen av de 222 valdistrikten klar. Tobias fick 1172 kryss, jag fick 421 och Emma Löfdahl fick 411 kryss. Övriga folkpartister fick mellan 10-299 kryss. Förvånar mig att det är så få länsbor som kryssat. Å andra sidan känns det ju fullt möjligt att skrapa ihop mer än 1200 kryss i riksdagsvalet 2014 el 2018. Tror jag ska prata med Annie Johansson (C) för att få en del goda tips!

Under kvällen blev det också klart att Centern inte lyckades få något 6:e mandat i Jönköping. Så då ser FP verkligen ut att bli det tredje största borgerliga partiet i Jönköping - härligt!! Ska bli intressant att jämföra mina och Ann-Mari Nilssons kryss. Just nu har 7 av 76 distrikt räknats. Jag har hittills fått 47 kryss medan Ann-Mari har fått 38. Spännande fortsättning följer!