17 september 2010

MEDIA, VALARBETE OCH MILITARY TRAINING

Idag har det verkligen varit mycket media. Morgonen inleddes med ett inslag i TV4 om Sverigedemokraterna (se gårdagens blogg). I Jönköpingsposten en sammanställning av intervjuer med partiernas förstanamn på kommunlistorna. På eftermiddagen var det valmingel på Sveriges Radio. Just nu valdebatt i TV. Imorgon räknar jag med att JNytts intervju med mig publiceras.

Själv börjar jag känna mig rätt sliten. Hade mycket svårt att somna igår, vilket jag aldrig har annars. Stod en dryg timme vid valstugan under kvällen i dystert duggregn. Har nu förberett ett tal inför morgondagens Alliansaktivitet i centrum. Ska snart börja förbereda festen för mina stödarbetare. Min man har ordnat nya affischskyltar eftersom mina tre skyltar nu förstörts för andra gången, uppenbarligen är det någon el några här i kommunen som blir starkt provocerade av mig...

Avslutningsvis ska jag lägga fram träningskläder inför morgondagens träningspass vid Kinnarps arena. För första gången i mitt liv ska jag testa Nordic Military Training. Sammanlagt är vi 12 deltagare, bland andra Helena Nordström från Destination Jönköping och Frida Boklund från Företagarna. Allt under ledning av Helenas bror Magnus de Verdier med officersbakgrund inom Försvarsmakten. En riktigt läskig utmaning, både fysiskt och psykiskt - men ni vet ju att jag gillar sånt :)