5 september 2010

MIN HEMBYGD OCH MIN SÖNDAG

Fick gå upp redan kl 06.00 för att kunna hålla ett välkomstanförande för Jönköpings Läns Hembygdsförbund på Gyllene Uttern kl 08.15. Kändes verkligen som en uppoffring att behöva avstå från min sovmorgon... Å andra sidan var vädret fantastiskt så jag är övertygad om att deltagarna fick en minnesvärd utflykt i Grevskapet. När jag förberedde mitt anförande igår eftermiddag bestämde jag mig faktiskt för att bli medlem i förbundet eftersom jag gärna vill lära mig mer om min hembygd! Var extra roligt att träffa Gränna Hembygdsförenings ganska nyblivna och unga ordförande Patricia Hallman - tror mig veta ganska väl vilka utmaningar hon kommer ställas inför!

Väl hemma igen passade jag faktiskt på att sova ett par timmar. Igår var jag och min man på en mycket trevlig inflyttningsfest hos min vän Liza. Idag var krafterna fullständigt slut. Har köpt ett par nya krukväxter och filat på ett par insändare. Gått igenom en del av veckans pappersskörd. En liten stund med trädgårdsarbete. Ska försöka fixa ett arrangemang på Facebook och ett veckoschema för familjen. Snart en välbehövlig kopp espresso och nyinköpta mandelskorpor. Räknar med att anmäla mig och min man till Vätternrundan 2011. Avser att lägga mig tidigt. Bara två veckor kvar till valet nu!