21 september 2010

PERSONKRYSS OCH LEKSTUGA

Vet ni om att man kan följa räkningen av personkryss kontinuerligt? Följ bara den här länken "RIKSDAGSKRYSS" så kan ni se hur det utvecklar sig i Jönköpings län. I skrivande stund har Tobias fått 914 kryss medan jag fått 367. Övriga folkpartister har fått mellan 3-224 kryss. För att jag ska kunna komma in i riksdagen behöver jag däremot ha dubbelt så många kryss, så just nu ser det inte ut som ett alternativ för min del. Snart börjar däremot räkningen av de kommunala kryssen på länken "KOMMUNKRYSS" - det ska bli oerhört spännande!

Mitt huvudmål har, som ni ju vet, hela tiden varit att bli kommunalråd och nu när FP är tredje största borgerliga parti i Jönköping ligger målet verkligen inom räckhåll. I dagens JP kommenterade Åke Johansson från Centerpartiet frågan med att "Det här med en kommunalrådspost är ingen lekstuga utan en allvarlig sak". Hmmm. Lekstuga?? Med en jur.kand examen, 2,5 års praktik på domstol, 18 år som åklagare, 4 år som ordförande i kommunfullmäktige och i FP, 1 års personvalskampanj, en starkt resultatinriktad personlighet och hög arbetskapacitet måste jag säga att jag känner mig mer seriös än leksugen...