18 september 2010

SLUTSPURTEN












Missa inte dagens artikel om mig i JNytt! Jag tycker att Marianne Lundvalls reportage blev rättvisande och hennes bilder riktigt häftiga!!




















Foto: Chrille Peterson

Idag testade jag (längst ner tv), Helena Nordström, Frida Boklund m fl för första gången träningsformen Nordic Military Training. Det var tufft! Egentligen var jag nog lite för trött efter allt kampanjande men det var en utmaning att prova och se vad det gick ut på! JP dök upp, så på måndag kan ni säkert läsa mer och se några riktigt roliga bilder!

Efteråt höll jag ett kort tal i samband med en Alliansaktivitet i Östra centrum. En och annan undrade nog varför jag hade så blöta byxor och varför håret stod åt alla håll men jag förklarade förstås att det berodde på ovannämnda träningspass. Jag tyckte att det passade väldigt bra med sån träning så här i valspurten, med tanke på Jan Björklunds bakgrund som militär ;)

Jag tycker att det är mycket viktigt att en ledare har ett äkta engagemang, är uppriktig, målmedveten och gillar utmaningar men också att ledaren kan sporra sitt lag och få laget att tillsammans prestera mer än vad var och en skulle kunna göra ensam.

Vi i Folkpartiet i Jönköping är just nu oerhört starka. Vi är många, humöret är på topp och teamkänslan är mycket stark. Vi har verkligen lyckats pricka formtoppen. Våra tre huvudfrågor är skolan, en lokal barnombudsman och en inomhusarena för friidrotten.

Dessutom är vi ett parti av eldsjälar:
• Nils-Erik Davelid t ex, han brinner för vattenfrågor och miljö
• Anna-Karin Carstensen brinner för kopplingen god miljö och gott liv
• Nicklas Bengtsson brinner för studentboende och entreprenörskap
• Inger Gustafsson brinner för kultur och livskvalitet
• själv brinner jag för trygghet och minskat våld

Gemensamt för oss alla folkpartister är att vi har en tydlig målbild i form av ett liberalare, tolerantare Jönköping! Om ni visar att ni har förtroende för oss så lovar vi att göra vårt allra bästa för vår kommun!