27 oktober 2010

AVSLUTNING OCH SMÄRTA

Här sitter jag då och förbereder mina tal till morgondagens kommunfullmäktige som följs av en festlig avslutningsceremoni på Stora Hotellet. God mat, härlig underhållning och inte mindre än tre tal blir det. Imorgon bär jag för allra sista gången den tunga silverkedjan med kommunens logotype. Jag har summerat mina år och valt de allra finaste orden till de avgående ledamöterna. Hoppas att vi lyckas få alla som avgår imorgon att känna sig riktigt uppskattade.

Morgonen inleddes med den andra vaccinationen mot Hepatit A och B, gjorde faktiskt lite mindre ont än första gången. Under eftermiddagen ett något smärtsamt besök hos tandläkaren för korrigering av en skyddande beläggning som lossnat. Däremellan planering både av en träff med Nätverket för kvinnofrid i nästa vecka och en halvdagsutbildning på Åklagarkammaren om relationsvåld i mitten av december, då gäller det att stålsätta sig mitt i stressen. Fick däremot sitta kvar på jobbet till 19.15. Högarna med barnärenden framkallar onekligen ett visst psykiskt lidande...