6 oktober 2010

BUDGETEN OCH BEKRÄFTELSER

Känner mig känslomässigt lite avstängd i väntan på den kommunala uppgörelsen. Å andra sidan kan jag ju koncentrera mig både på jobbet och hemmet istället. På jobbet är det någon förhandling varje dag, vilket är lite slitsamt. Efter dagens arbete var det budgetmöte med FP. Vi inledde med en budgetgenomgång av kommunens nye ekonomichef Leif Eriksson som verkar vara en mycket trevlig man. Gick sedan igenom några av de budgetfrågor som ännu inte är helt lösta.

Fick idag ett bevis från Länsstyrelsen på att jag blivit ledamot i kommunfullmäktige. Bara vanligt papper, helt utan glamour. Inte alls som det tjusiga diplomet jag fick från Riksdagen i förra veckan... Får ta upp det med vår nya landshövding Minoo Akhtarzand vid tillfälle :) Igår fick jag däremot ett trevligt handskrivet kort från självaste Jan Björklund som gratulerade mig till mitt personval - det värmde faktiskt!