2 oktober 2010

KOPPLINGEN MELLAN DIABETES OCH LANDSTINGSREVY

















Under kvällen deltog jag i Jönköpings diabetesförenings 60-årsjubileum. Vi fick god mat och dryck på Guvernören och dessutom underhölls vi av Corgi jazzband och ett nummer av "hypokondrikern" Thomas Håkansson från Landstingsrevyn. Mötte faktiskt några bekanta - bl a Inga Fingal (t h i bild), en folkpartist som också är ordförande i Tranås diabetesförening, och Sven-Ove Rylner, bror till FP:s egen Bertil Rylner.

Till bordet fick jag den nyblivne medlemmen Gunnar Andersson, chef för Landstingsrevyn. Revyn har premiär den 13 oktober och då det visade sig att de faktiskt har med mig (!) i ett nummer blev både jag och min man inbjudna. Tydligen ska "jag" träffa "Sven Wollter" på scen - det ser jag verkligen fram emot!

Har bestämt mig för att återigen ta tag i min diabetes. Jag ska gå med i föreningen för att läsa deras tidning varannan månad, för att få en möjlighet att emellanåt frossa lite i erfarenhetsutbyte med andra diabetiker och för att i alla fall ge ett litet, litet bidrag till deras viktiga arbete. Jag har den senaste tiden haft alldeles för höga värden, förmodligen pga stress. Trots träningen inför Vätternrundan de senaste två åren har mina värden inte blivit bättre, kanske för att min lilla insulinproduktion samtidigt sjunker för varje år. Måste försöka bli lika resultatinriktad när det gäller mina värden som när det gäller allt annat jag gör.