14 oktober 2010

MITT LIV SOM EKORRE

En hel dag i tingsrätten i Eksjö. Kom inte tillbaka till kontoret förrän 18.15, vilket innebar 11 timmars arbetsdag. Kastade en hastig blick på den oroväckande högen i min inkorg. Istället för att deppa över mängden papper och de missade samtalen från media på min mobil bytte jag om och gav mig iväg till ett spännande träningspass. Lär behöva öva en hel del hemma med Spotify...

Ska nu förbereda morgondagens möte både med presidiet och med gruppledarna. Mandatperiodens allra sista sådana möten för mig som kommunfullmäktiges ordförande. Känns faktiskt inte det minsta sentimentalt.

Jag gillar att gå vidare i livet och lägga saker bakom mig. Funderar mycket sällan på det som varit. Ibland önskar jag att jag kunde suga lite längre på de goda karameller jag faktiskt fått i mitt livs godispåse. Har däremot för länge sedan insett att jag är en typisk ekorre - jag gläds under en mycket kort stund över de godsaker jag fått tag i men fortsätter sedan mitt samlande. Även om ekorrar aldrig blir "nöjda" tror jag inte att de är olyckliga. Själv känner jag mig som en lycklig ekorre!