5 oktober 2010

TOBIAS, THERESE, SHAFIQUR OCH ISMAT

Hade tänkt mig en kväll med barnen men av det blev det tyvärr intet. Utnämningen av de nya ministrarna orsakade onekligen en smärre chock hos oss folkpartister i Jönköping. Ägnade en del tid framför TV:n och datorn på jobbet och fick i gengäld sitta kvar på mitt tjänsterum till 18.30... Väl hemma blev det en telefonkonferens med bland andra Tobias Krantz och Emma Carlsson Löfdahl om den uppkomna situationen. Jag är övertygad om att det kommer lösa sig bra för Tobias framöver även om det säkert inte känns så roligt just nu.

Direkt efter telefonkonferensen var det dags för telefonintervju med Therése Quiding om hur jag hade uppfattat den ledarskola som folkpartiet anordnade hösten 2008 och våren 2009 och som jag deltog i. Utvärderingen är en del i deras arbete vad gäller att planera utbildningsatsningar för 2010-2014. Jag hoppas verkligen att FP ordnar nya ledarutbildningar men det vore också roligt om det kunde bli en fortsättning för oss "gamla".

Har ägnat en del av kvällen åt fortsatt Bangladeshplanering. En tredagars djungelutflykt i Sundarban är nu bokad. Beväpnad vakt, tigerreservat, apor och krokodiler. Har fått klartecken även från Shafiqur Rahman och Ismat Ara på Sangjog. Sakta börjar reseplanen klarna även om mycket återstår. Ledighetsansökningar ska lämnas in till skolan. Visum ska ordnas. Hoppas att översättningen av Glädjetjuven till bangla snart löses tekniskt.