9 oktober 2010

TRÄDGÅRDSARBETE, TRÄNING OCH TACKSAMHET

I strålande höstsol har hela familjen idag vinterbonat vår lilla äng. Jag slog gräset med vår lie medan äldste sonen räfsade och fyllde sopsäckar. Min man klippte pilhäcken och tillsammans med yngste sonen band han prydliga buntar av de avklippta grenarna. Blev väldigt fint!

Under eftermiddagen var jag och äldste sonen och tränade på Friskis&Svettis. Det var länge sedan sist. Sonen hade verkligen längtat efter att styrketräna. Framöver kommer sonen träna själv på F&S. Känner mig stolt över att ha fått sonen att älska träning, att vilja träna själv och att välja F&S!

Till kvällsmat åt vi hämtad indisk mat för att börja förbereda oss inför Bangladesh. Mycket uppskattat av alla! När vi sedan satt vid matbordet, med bordet dignande av mat, tända ljus, tänd brasa, sång av Leonard Cohen i bakgrunden och barnen var nöjda med sin dag kände jag mig mycket priviligierad. Jag har en fantastisk familj. Jag har ett fantastiskt liv. Jag lovar att visa min tacksamhet genom att göra mitt bästa för några av de som inte har haft samma tur i livet...