7 november 2010

ETT JOURPASS MED MINNEN

Sitter på mitt förhoppningsvis allra sista jourpass. Började kl 16.00 och slutar vid 09-tiden imorgon bitti. Kan inte säga att jag kommer sakna nattarbetet precis, även om det är ganska välbetalt. Just ikväll har det varit mycket att kontrollera och inte blivit särskilt mycket tid över till mina egna ärenden. Å andra sidan har jag sovdag imorgon, det ser jag fram emot. Ska ägna måndagseftermiddagen åt förberedelser inför ett besök på HSO under kvällen (läs reportage i Jönköping NU).

Gläder mig däremot åt min medhavda kladdkaka med grädde och ett mail från en vän från studietiden. Väcker onekligen en hel del minnen till liv! 1984-1989 studerade jag på juristlinjen i Lund. Studierna var tuffa och krävde mycket självdisciplin. Har fortfarande kontakten med min bästa studiekamrat Stine, tillsammans skrev vi en uppsats om nödvärn som sedan blev en bok. Minns att jag lockade håret varje morgon och älskade att klä mig annorlunda på fest. Glömmer aldrig min studiekamrat Lotta från Öland, vilken raggarbrud!