28 december 2010

ATT SLUTA MED FLAGGAN I TOPP

Är fullständigt fokuserad på att avsluta mitt arbete på Åklagarkammaren på bästa tänkbara sätt. Har varit extra tidigt på jobbet och arbetat 10 timmar både igår och idag. Har bara ett par ärenden kvar att gå igenom. Har påmint i alla ärenden, uppdaterat diariet, slängt nästan alla dokument och mail på datorn och tömt varenda hylla. Håller som bäst på med avslutande statistik, synd bara att jag inte får vara med och uppdatera siffrorna efter årsskiftet...

På torsdag är det min allra sista arbetsdag. Under eftermiddagen bjuder jag åklagar- och poliskollegor på tårta för att tacka för våra 18 år tillsammans. Återstår nu bara en växt att bära hem och lite småsaker på skrivbordet. Är viktigt för mig att avsluta på ett sätt som jag kan vara stolt över och som innebär minsta möjliga belastning för mina kollegor. Ser fram emot att dessutom ha tid att avrunda torsdagen med en gemensam fika och några avslutande ord till de som finns på plats. Ett gott avslut är den bästa grunden för en nystart!