21 december 2010

EN RIKTIGT BRA DAG

Idag har det varit en riktigt bra dag! Var på jobbet redan kl 07.45. Överlämnade present till min sekreterare på Åklagarkammaren och höll ett litet tal till henne. Hann med många ärenden. Överlämnade flera böcker till en kollega och en krukväxt till en annan kollega. Min sekreterare bjöd på hembakta kakor på eftermiddagsfikat. Fick tid för synundersökning efter arbetet och konstaterade att jag numera glädjande nog ser mycket bättre på nära håll än jag gjort innan - vilket dessvärre innebär att jag behöver väldigt dyra progressiva glasögon... Nåja. Jag hittade jättefina julklappar till mina brorsdöttrar. Köpte tre sorters julté på Kahls - rött, grönt och svart. Lyckades dessutom hitta en jättefin klänning på Grändens rea. Lyckades också få tag i grön mossa, trots att jag fick höra att det var ont om sådan mossa i år pga all snö. Var på så strålande humör att jag inte kunde låta bli att titta in på Parelle och önska innehavaren Maria en riktigt god jul. När jag kom hem hade yngste sonen bakat muffins för att överraska mig. Ser ut att kunna bli en riktigt, riktigt härlig jul i år!!