30 december 2010

FRÅN ETT LIVSKAPITEL TILL ETT ANNAT




















Så har jag då slutat som åklagare. Min sista dag blev verkligen den bästa tänkbara. Jag överlämnade en välskött rotel till kammarledningen och fick dessutom tid över att hjälpa kollegor med lite småsaker, vilket blev väldigt uppskattat. På eftermiddagen kom ett helt gäng med poliser för att avtacka mig. Alldeles särskilt tacksam blev jag för de poliser som åkt ända från Värnamo och Eksjö för min skull. Jag fick både presenter och vackra blommor som nu lyser upp hemma! Till och med min administratör Anne-Marie Fransson hade köpt ett jättefint armband till mig och höll ett värmande tal. Före jul fick jag förresten ett väldigt fint julfat och en blomma av min kollega Erik Schreiber. Anne-Marie och Erik kommer jag aldrig att glömma, bättre arbetskamrater än så kan man inte ha!

Nu ska jag och min man fira med champagne att ett kapitel i mitt liv avslutats! Därefter ska jag använda nyårshelgen som ställtid inför nästa veckas efterlängtade nystart som kommunalråd. Jag tycker att Karin Pilkvists artikel om mig i Jönköpingsposten var riktigt bra, tycker hon har fått ganska god "kläm" på mig som person och rubriken att jag "sveper" in i Rådhuset var ett bildspråk som jag verkligen gillade. I tisdags ringde Mats Green och önskade mig ett Gott Nytt År och varmt välkommen till Rådhuset. Marie Gustafsson på stadsdirektörens kansli har fixat och donat med mina möbler, mobil och dator så jag känner mig redan väl omhändertagen. På söndag ska jag och min man på Nyårsmingel hos Landshövdingen. Nu vänder jag blad i mitt liv och jag ÄLSKAR redan nästa kapitel!!