20 december 2010

PYSSEL BÅDE HÄR OCH DÄR

Sju dagar kvar som åklagare. Har varit riktigt flitig idag. När man inte har förhandlingar hinner man väcka många åtal och ge många direktiv till polisen. Satt kvar ända till 19.00 idag och gick hem samtidigt som de män som polerat golv på kammaren. Å andra sidan hade jag haft en trevlig långlunch med min bästa väninna!

Har ägnat kvällen åt ännu lite jylpyssel. Julgardinerna i köket är nu upphängda och de flesta julsaker utplacerade. Julgranarna, en ädelgran och en i äkta plast till barnen, får vänta ett tag till. Imorgon kväll är det dags att dekorera matbordet. Förhoppningsvis kommer mina beställda "julkort" snart - för säkerhets skull bara försedda med en nyårshälsning :)

Förberedelserna inför mitt nya jobb pågår. Nya möbler, dator och mobiltelefon beställda. Telefonnummer bokat. Anställningsavtal undertecknat. Preliminärt inpasseringskort ordnat. Har redan börjat få lite telefonsamtal och mail men försöker så gott jag kan njuta av ytterligare en tid med politisk "ledighet". Vill ha riktigt fulladdade batterier när jag börjar i Rådhuset den 3 januari.