17 december 2010

SNART STÄNGER JAG ÅKLAGARDÖRREN BAKOM MIG

Nedräkning av min återstående tid som åklagare pågår. I torsdags hade jag mina sista förhandlingar i domstol. Passade på att återlämna min nyckelbricka till tingsrättens lokaler. Under torsdagskvällen hade vi sedan julfest på Åklagarkammaren. Mot slutet av kvällen blev jag avtackad efter nästan 18,5 år som åklagare. Min chef Stefan Edwardson höll ett mycket trevligt tal till mig som jag verkligen uppskattade. Själv passade jag på att överlämna presenter till de arbetskamrater som betytt allra mest för mig under de här åren. Nu återstår bara 8 arbetsdagar. Min sista arbetsdag, den 30 december, kommer jag att bjuda på avskedstårta. Tills dess hoppas jag ha fått undan så många ärenden som möjligt av de som nu fullständigt översvämmar mitt skrivbord. Min återstående litteratur ska jag dela ut bland mina kollegor och sedan blir det bara en flyttkartong med krukväxter och lite småsaker kvar att ta med hem. Sedan stänger jag åklagardörren bakom mig och tar ett stort kliv in i Rådhuset!