22 december 2010

UNDRAR OM DET BLIR NÅGON JUL...

Igår var jag så glad och såg verkligen fram emot julen, nu vet jag inte riktigt hur det blir. Svärföräldrarna och min svåger bestämde sig idag för att inte komma upp eftersom svärfar just nu inte mår riktigt bra. Imorgon ser det dessutom ut att komma så mycket snö i Skåne att det är tveksamt om mina föräldrar och bror kommer kunna köra upp. Sitter i vårt julfina hem och känner så tydligt att julstämningen inte sitter i prydnadssakerna utan i familjen. Flexibla som vi genom åren lärt oss vara så kommer vi naturligtvis lyckas fira någon form av jul ändå. Kände mig tålmodig i Bangladesh men den överhängande risken av att för första gången som jag kan minnas behöva fira jul utan föräldrarna känns tungt. Hoppas, hoppas att det inte inte blir så...