3 januari 2011

ETT OERHÖRT VARMT VÄLKOMNANDE!
















På min första dag som kommunalråd kände jag mig oerhört välkommen. Kommunstyrelsens ordförande Mats Green mötte mig i korridoren imorse och hälsade mig välkommen och på mitt skrivbord hade han ställt en vacker bukett med tulpaner. På förmiddagen kom tidigare kommunalrådet Inger Thapper på spontant besök och överlämnade en vacker krukväxt med ett tänkvärt kort. Strax därefter kom det blommor från tidigare kommunalrådet Bengt Göransson och hans hustru Anta. Mycket hedrande och glädjande!

Mats har under dagen visat mig och Birgit runt i Rådhuset och presenterat oss för personalen, något jag verkligen uppskattade att han tog sig tid med. Mitt rum, som ligger precis till vänster om kommunalrådsreceptionen, är däremot ännu inte så välkomnande - fn innehåller det faktiskt bara ett skrivbord, en kontorsstol, en telefon och några tavlor. Om ca en månad kommer det däremot fler möbler så jag är övertygad om att det kommer bli riktigt mysigt!

Elisabet Öhrman kommer att vara min sekreterare, så framöver är det hon som svarar om ni ringer. Jag kommer att arbeta måndag-torsdag varje vecka och ni når mig (eller snarare Elisbet) på telefon 036-105523 eller mail anna.martensson@jonkoping.se (så fort jag fått en dator). Vill ni maila mig privat är det bättre med anna.martensson@liberal.se. Mitt mobilnummer kommer även fortsättningsvis vara 0707-381975. Hör gärna av er om ni har några tankar och idéer - jag finns här för er som Jönköpings liberala kommunalråd!