4 januari 2011

FÄRGGRANNA MAPPAR OCH KULTURKONFERENS

Min andra dag som kommunalråd, det artar sig! Började med att bjuda alla i korridoren på smörgås! Hade sedan två inspirerande möten med kommuninvånare, bland annat om integration och viljan att verkligen göra nytta. Satt en lång stund med min sekreterare Elisabet Öhrman och diskuterade hur vi på bästa sätt ska arbeta ihop och hur jag vill förvalta mitt första halvår som kommunalråd. Fick äntligen en dator och en lånehylla till rummet och köpte stora färggranna mappar till alla mina tidningsartiklar och smålappar! Har dessutom kommit en liten bit på vägen när det gäller gardiner och tavlor på rummet. Den 26 januari är det äntligen dags för nästa möte med Jämställdhetsrådet och den 31 januari har jag bokat in mig på en spännande kulturkonferens i Stockholm som jag hoppas kommer kunna bidra med kunskap, inspiration och nätverk. Det här kommer bli riktigt, riktigt bra!!