29 januari 2011

VILA, STYLING OCH LEK





















Igår kände jag mig tyvärr lite krasslig så jag tillbringade större delen av dagen i sängen och lämnade återbud till den festliga releasefesten som jnyttXtra ordnade på Harrys/Sliver. Ägnade istället kvällen åt att halvsova i fåtöljen framför TV:n. I gengäld känner jag mig idag tämligen återställd och snart redo för ännu en intensiv vecka. Det gäller att vara rädd om sig även om det för stunden inte känns så roligt...

Idag passade jag däremot på att handla kläder på Gränden, en av mina absoluta favoritbutiker i stan. Fick hjälp av oerhört duktig personal som hjälpte mig att hitta kläder som jag definitivt inte skulle valt annars. Har bestämt mig för en tuffare, färgstarkare stil men ögonen faller så lätt på samma typ av kläder som man redan har i garderoben.

Under eftermiddagen gjorde jag också ett besök på Stadsbiblioteket och Arkivhuset eftersom Kommunen, Länsmuséet, KomTek, Kulturskolan m fl där arrangerade Stora Lekdagen. Med tanke på mitt ansvar för kulturen i Jönköping och mitt ordförandeskap i Jönköpings Läns Museum ville jag förstås se vad man ordnat för våra minsta invånare. Jag blev verkligen glad av det jag såg!! Mängder med barn, pyssel i varenda vrå, teaterföreställningar, tävlingar, roligt uppklädd personal och "spontana" uppträden. Särskilt en tjej som uppträdde med en koffert fick mig och många av barnen alldeles mållös! En riktigt rolig lekdag, synd bara att mina egna barn var lite för gamla :)