13 februari 2011

BETYDELSEN AV FRISK LUFT

Sitter i bilen på väg till Norge för att åka slalom och njuta i en hel vecka. Det ska bli helt underbart! Solen skiner, barnen sover i baksätet och jag har precis skickat iväg ett utkast till en insändare till en partikollega. Är onekligen en stor fördel att jag kan arbeta med datorn i bilen. Min man, som haft det tufft den senaste tiden, njuter av att köra bil. Snart ska vi äta pitabröd som jag fyllt med hemgjord kycklingröra, hela familjens favoritsmörgås. Vi behöver alla en lugn vecka med mycket frisk luft, härlig skidåkning, familjespel, bastu och god hemlagad mat!

Politiskt börjar det verkligen arta sig. I förra veckan "utsåg" jag Ingvar Åkerberg till vår "kommunstyrelsekoordinator". Det innebär att han är den som blir länken mellan oss två i kommunstyrelsen å ena sidan och våra övriga förtroendevalda å andra sidan. För både mig och Ingvar är det oerhört viktigt att förankringen och delaktigheten i partiet är mycket god. Håller ni inte med er nämnd eller med ansvarigt kommunalråd? Vill ni ha något framfört i kommunstyrelsen? Då är det Ingvar ni ska vända er till! Samtidigt är jag och Ingvar eniga om att det är viktigt att få tycka annorlunda än "partiet" bara man skiljer på om man uttalar sig för partiet eller personligen. Som politiker ska man inte vara livegen, man har självklart rätt till sin personliga åsikt. FP är ett mångfaldens parti och jag är övertygad om att ju högre vi har i tak desto högre kommer vi flyga!