28 februari 2011

DÅTID, NUTID OCH FRAMTID



























Foto: Bernt Thapper

Det blev en riktigt, riktigt bra dag idag! På eftermiddagen hade jag mini-invigning av mitt tjänsterum tillsammans med makarna Göransson och makarna Thapper (se gårdagens blogg). Det blev mycket lyckat! När Bengt var kommunalråd satt han i det rum som Elin nu har och när Inger var kommunalråd satt hon i det rum som Ilan nu har. De intygade att porträttet av vårt första kommunalråd Harry Sandberg faktiskt är riktigt likt. Flera minnesbilder väcktes när de såg de andra porträtten, både i kommunalrådskorridoren och i Rådssalen. Det var Bengt som i praktiken fick Inger att bli kommunens första kvinnliga kommunalråd och det var Inger som fick mig att ställa upp i valet 2006. En härlig känsla att fika tillsammans i mitt färdiginredda kommunalrådsrum!

Under kvällen var det årsmöte med FP. För tredje året i rad höll FP-föreningarna i Jönköping, Habo och Mullsjö sina årsmöten i samma lokal och inledde med en gemensam årsmötestalare. I år var det vår partisekreterare Nina Larsson som talade och besvarade mängder med frågor. På vårt eget möte efteråt var jag mycket nöjd med hur högt det var i tak! Under mötet valdes fyra nya styrelseledamöter in - Alexander Tornberg, Ivana Abrahamsson, Karin Hansson och Louise Tollén. Jag och Dag Jonasson avtackades från styrelsen. Karl Staaf-plakett utdelades till Rolf Johnsson för hans stora insats i Folkpartiet och Louise Tollén utnämndes till Årets liberal. En intensiv kväll med stor betydelse inför valet 2014!