15 mars 2011

EN DURACELLPOLITIKER

Idag har jag varit otroligt kreativ! Hjärnan har gått på högvarv och jag har verkligen känt mig som en politisk strateg. Även om adrenalinnivån i min kropp just nu är olämpligt hög är det sådana här dagar som man drömmer om som politiker. Personliga möten präglade av samsyn i viktiga samhällsfrågor, samtal där 1 + 1 blivit 3. Tyvärr kommer ni andra inte märka resultatet ännu på ett tag men håll ögonen och öronen öppna framöver!

Gläds också åt att Länsförbundets styrelse nu bestämt sig för att föreslå att Årsmötet den 2 april ska nominera både mig och Magnus Olofsgård till partistyrelsen. Skulle vara FANTASTISKT roligt att få vara med i partistyrelsen. Jag har tidigare försökt påverka ledamöterna utifrån men utan någon större framgång, på insidan skulle jag verkligen kunna argumentera för frågorna som rör "det glömda Sverige". Tror även stadsdirektören Martin Andreae skulle uppskatta en direktkanal till regeringen för att driva på infrastrukturfrågorna.

Nu måste jag ge mig ut och cykla i garaget för att göra av med all överskottsadrenalin, känner mig som en riktig "Duracellpolitiker". Kanske får jag ytterligare någon bra idé på köpet :) Imorgon ska jag och andra kommunrepresentanter träffa kommittén för Vätternrundan för diskussion om hur Jönköping skulle kunna bidra till att utveckla cykelfesten ytterligare. Känns ju då naturligtvis extra trovärdigt att jag själv ska cykla Vätternrundan och att jag tar träningen på största allvar!