13 mars 2011

EN INTENSIV HELG

Dagarna går fort. I fredags var det egentligen min lediga dag men den fylldes snabbt med andra möten. Unnade mig en liten sovmorgon men redan 10.30 hade jag mitt första möte, då med arkivchefen Agneta Sundin på Folkrörelsearkivet. Vi pratade bland annat om behovet av ett näringslivsarkiv i kommunen. Därefter var det lunchmöte med länsmuséets arbetsutskott följt av styrelsemöte med Friskis & Svettis. Eftermiddagen avslutades sedan med ytterligare en invigning av mitt rum, den här gången med halva min stödgrupp.

Under lördagen åkte jag och familjen slalom i Isaberg. Snön var blöt och backarna fulla av danskar men det var skönt att vara ute i friska luften tillsammans med familjen. Under kvällen passade vi sedan på att se Melodifestivalen. Fantastiskt bra resultat av "vår" Daniel att komma på tredje plats. Personligen tyckte jag inte precis att rätt låt vann men eftersom både den europeiska juryn och tittarna uppskattade Popular så hoppas jag att de valde vårt mest konkurrenskraftiga bidrag.

Under förmiddagen idag har jag ägnat mig åt personlig utveckling. Som jag skrivit många gånger förut är det viktigt för mig att stärka mina starka sidor och arbeta med min svaga sidor - allt för att kunna njuta så mycket som möjligt av livet. Under eftermiddagen ledde jag ett årsmöte hos Synskadades Riksförbund i Jönköping. Noterar att jag, med min nedsatta syn, har en synskada - även om den kan hanteras med glasögon. Blev oerhört sugen på att se en syntolkad teaterföreställning eller film, hoppas kunna delta i något av de tillfällen som SRF ska arrangera till hösten.