16 mars 2011

EVA-LENA, SVEA OCH DAG

Ännu en dag börjar dra sig mot sitt slut. Morgonen började med ett möte med bland andra VD:n Eva-Lena Frick från Vätternrundan. Det blev ett bra möte där vi enades om ett ökat samarbete och att sträva efter en bilfri Vätternrunda. Vi fick ett riktigt fint och symboliskt konstverk som nu finns att beskåda i Galleriet.

Ägnade sedan ett par timmar åt kommunprogrammet och ett möte med integrationssamordnaren. Under eftermiddagen uppvaktade jag och kulturnämndens ordförande Inger Gustafsson 100-åriga Svea på hennes födelsedag. Svea är svärmor till Lars-Evert Sahlin (s) men både folkpartist och kulturpersonlighet - vårt besök blev mycket uppskattat!

På eftermiddagen deltog jag på ett möte med kulturnämnden för att presentera mig och få lite inblick i deras arbete. Gladdes åt att nämnden valde just det konstverk till Huskvarna som jag tyckte bäst om! Har nu ägnat en bra stund åt att förbereda ett mindre föredrag om Dag Hammarskjöld till morgondagens allra sista möte för min del med DH-stiftelsen.