14 mars 2011

MÅNDAG MED MÖTEN OCH MINNEN

Dagen började med ett kort möte med majoritetsråden och stadsdirektören Martin Andreae. Därefter avtackning av kommunjuristen Sven Eliasson. Efter det gjorde vi majoritetsråd upp tidsplaneringen för kommunprogrammet. Programmet ska tas upp på kommunstyrelsen den 5 april och därefter på kommunfullmäktiges sammanträde den 20 april. Jag och Mats Green åt en gemensam lunch och hade ett mycket givande samtal. Efter lunch påbörjade jag mina formuleringar i kommunprogrammet. Under eftermiddagen besökte jag också Smedbyn i Huskvarna där jag träffade Brand-Johan, Gunnar Storm och Alf Klasson - ett mycket stimulerande möte!
















Under kvällen var jag och min man med på ett studiecirkelsmöte om Bangladesh som Vänortsföreningen Jönköping-Bangladesh ordnat. Är verkligen roligt att lära sig mer om det landet nu när man varit där, idag handlade det om klimatförändringarna och hälsoproblemen i Bangladesh. Bland annat pratade vi om skövlingen av mangroveträd - ovan ser ni ett foto på några otroligt fantasieggande mangroverötter! Vi fick också veta en hel del om koleraproblemen i Dhaka (se nedan). Mötet framkallade många minnen så jag ser verkligen fram emot vänortsföreningens årsmöte den 26 mars då jag ska berätta om vår resa och visa flera av våra bästa fotografier.