5 mars 2011

MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER OCH SOCIAL NETWORK

Känns som en ovanligt lång dag idag. Gick upp vid 08.30-tiden för att hinna arbeta med ett yttrande om mänskliga rättigheter. Yttrandet ska överlämnas till oppositionen på torsdag. För att säkert hinna med att formulera yttrandet så bra som möjligt och för att hinna inhämta ev synpunkter från andra förtroendevalda i FP ville jag vara ute i god tid. Efter säkert 5 timmars arbete är det första utkastet nu klart.

Under kvällen har jag och yngste sonen ägnat oss åt lördagsmys. När de andra i familjen åkt iväg på diverse festligheter passade vi på att hyra filmen "Social network", köpa lösgodis och hämta pizza. Det blev en riktigt mysig kväll och nu har jag dessutom slappat framför Andra chansen i Melodifestivalen. Tror att jag t o m ska gå och lägga mig tidigt ikväll och njuta av att sova riktigt många timmar. Imorgon hoppas jag på att åka skidor i solen med min man!