4 mars 2011

POLITISK SAMVERKAN

Igår morse passade jag på att ta sovmorgon efter onsdagens äventyr. Vid 11-tiden åkte jag sedan iväg till Gyllene Uttern för ett "internat" med en mängd ledande majoritetspolitiker. Under fem timmar fick vi information om kommunen från stadsdirektören, näringslivschefen, IS-IT-chefen, samhällsbyggnadsstrategen, miljöstrategen och informationschefen. Mycket intressant!! Därefter blev det en trevlig middag där vi lärde känna varandra bättre.

Under förmiddagen diskuterades kommunprogrammet i olika mindre grupper. Alla grupper fick skriva ned vad som framkom under diskussionerna och f r o m nästa vecka ska vi kommunalråd tillsammans med våra sekreterare börja utforma texten. Förslaget kommer sedan skickas till majoritetspartierna för avstämning, ev vid flera tillfällen. Tanken är sedan att det slutliga kommunprogrammet ska tas av kommunfullmäktige i april.

Under eftermiddagen har jag cyklat 2 mil i garaget. Kändes verkligen skönt att få röra sig efter att ha suttit i flera dagar. Har bjudit in min stödgrupp till invigning av mitt rum, bokat tid för personlig utveckling och påbörjat ett mentorskap. Funderar på Internationella kvinnodagen nästa vecka - har ni något förslag på vad jag ska göra den dagen?