4 april 2011

EN DAG MED EN LYCKLIG FOLKPARTIST

Vilken bra dag!!! Förmiddagen började med Ledningsutskottet där jag fick igenom en av mina idéer - håll ögonen öppna! Sedan pratade jag en del med personalstrategen Sanja Lesic om kommunens jämställdhetsarbete. En jämställdhets-handläggare är nu äntligen utsedd och hon kommer börja arbeta efter sommaren. Efter lunchen passade jag sedan på att under några korta minuter njuta av den underbara vårsolen på en av bänkarna på rådhustrappan.

Efter lunch var det möte med Jönköpings Rådhus AB där jag fick rycka in som ersättare för Ann-Mari Nilsson, mest trevliga ärenden om försäljning av en större fastighet och bygge av passivhus. Sedan var det dags för förberedelser inför morgondagens sammanträde med kommunstyrelsen. Efter ett telefonsamtal med avdelningschefen Mats Berggren på Fritid kunde jag till min stora glädje konstatera att kommunen, pga av min motion förra året, beslutat att höja bidraget till BRIS med 50 % (!), från 2 kr per barn i grundskolan till 3 kr.

Avslutningsvis styrelsemöte med Folkpartiet. Det blev ett väldigt dynamiskt och öppenhjärtigt möte där vi diskuterade stort som smått! Oerhört stimulerande! Känner mig fullständigt övertygad om att vi i FP kommer göra en lysande insats de kommande åren och att valet 2014 kommer bli oerhört framgångsrikt för vår del! Vill du vara med? Skicka ett mail till mig på anna.martensson@folkpartiet.se så tar vi emot dig med öppna armar och liberala hjärtan!