19 april 2011

EN INTENSIV TISDAG

Klockan börjar närma sig 22. Snart dags att sluta arbeta. Under förmiddagen var det möte med kommunstyrelsen, gällde framförallt mängder med ansökningar från friskolor. Sedan en intressant diskussionslunch med Ingvar Åkerberg. Under eftermiddagen fortsatte planeringen av integrationskonferensen den 7 november tillsammans med Jämställdhets- och integrationsutskottets vice ordförande Carolina Pettersson (s), integrationssamordnaren Siv Hederos och min sekreterare Elisabet Öhrman. Avslutade med ett besök hos min frisör.

När jag promenerade hem från stan fick jag oerhört många bra idéer till mitt Valborgstal på Öxnehaga/Österängen. Skrev in dem ögonblickligen på min mobiltelefon så att de inte skulle hinna flyga iväg. Väl hemma har jag börjat bygga upp mitt tal och sedan ägnat mig åt förberedelser inför morgondagens sammanträde med kommunfullmäktige. Imorgon har jag förstås tänkt uttala mig om Kommunprogrammet och min motion om stöd till BRIS men jag har också tänkt delta i debatten om barnfattigdom.