7 april 2011

EN LÅNG TORSDAG

Under förmiddagen hade jag besök av elevombudet Hugo Ranerås. Vi pratade bland annat om jämställdhet i skolan, mänskliga rättigheter och Glädjetjuven. Mycket trevligt! Rådhusets underbara vaktmästare Per hjälpte mig att sätta upp de sista tavlorna. Blev väldigt bra! Imorgon är det nämligen dags för andra invigningsomgången av mitt rum. Ägnade sedan hela eftermiddagen att tillsammans med de andra majoritetsråden fortsätta gå igenom kommunprogrammet.

Efter jobbet höll jag ett föredrag för Folkpartiets studiecirkel "Ny i politiken". Berättade om min tid i kommunfullmäktige - framgångar, motgångar, lärdomar mm. Visade mitt manus och berättade om allt jag och presidiet genomförde under förra mandatperioden. Har nu ägnat ytterligare några timmar åt kommunprogrammet. Att skriva kommunprogram är en riktig politikerdröm! Nu känner jag mig mycket, mycket nöjd och mycket, mycket trött...