27 april 2011

FÖRETAG I KOMMUNEN

Så försvann ännu en dag. Mina yttranden till kommunstyrelsen är klara, känner mig mycket nöjd men återkommer med detaljer efter sammanträdet den 11 maj. Under förmiddagen fick jag hastigt besök av Lena Ågren från Tyghuset i Taberg som ordnat tygerna i våra kommunalrådsrum. Blev glad av att träffa Lena igen, vi hade väldigt roligt ihop i Ladies Circle en gång i tiden. Fantastiskt roligt att se hur framgångsrikt hennes och systerns företag blivit. Åk gärna dit om ni inte varit där!

Under eftermiddagen var det möte med Välfärdsutskottet på Arbetsmarknadsavdelningen i Huskvarna. Vi fick information om  sommarjobb, feriejobb, arbetsmarknaden för personer med funktionsnedsättning, omvårdnadslyftet och om uppföljning av servicegarantier inom äldreomsorgen. Ska förmedla ett par tankar om servicegarantier till FP:s välfärdsteam i nästa vecka. Imorgon bitti ser jag fram emot ett frukostmöte om företagsklimatet i Jönköping. I samband med det ska jag ta upp frågan om  hur Jönköping skulle kunna bli en ännu bättre kommun för invandrarentreprenörer.