5 april 2011

FRÅN KULTUR TILL KOMMUNPROGRAM

Under förmiddagen var det möte med kommunstyrelsen. Under lunchen hade jag, Ingvar, Birgit Sievers och Magnus Berntsson möte med Harald Winter, Paula Bergman, och Lill Granath angående kultur på recept. Kultur- och föreningslivet är en viktig resurs i folkhälsoarbetet!

På eftermiddagen åkte jag, Siv Hederos och Gunilla Kärrdahl till Öxnehaga för att träffa deras områdesgrupp. Det blev ett givande möte där vi fick en hel del information om varandras verksamhet men vi diskuterade också den problematiska situationen på Öxnehaga bibliotek. Har förresten lovat hålla tal på Öxnehagas och Österängens gemensamma Valborgsfirande.

På hemvägen stannade jag till vid Grändens konkursutförsäljning. Känns dystert att min gamla favoritaffär ska lägga ned. Passade på att köpa ytterligare några plagg en sista gång. På vägen hem köpte jag också en ny parfym, Jimmy Choo, som doftar helt underbart!

Har nu ägnat kvällen åt att fila ytterligare på kommunprogrammet. Har fått bra hjälp av Nyamkos jämställdhetsnätverk. Mina delar i kommunprogrammet är nu ordentligt genomtänkta, noggrant formulerade och väl förankrade hos många politiker och tjänstemän. Återstår samordning med övriga majoritetsråd!