24 april 2011

HÅRT ARBETE OCH GOD MAT

Ännu en dag med trädgårdsarbete för oss alla. Tycker att vi kommit riktigt långt. Plötsligt är vår mysiga vrå inom räckhåll. Trädgårdens varmaste hörna. Ska plantera blåbärsbuskar och ett exotiskt träd. Sedan hoppas vi kunna njuta av solen, en kopp kaffe och en bok eller tidning i den här hörnan. Jag älskar verkligen att anlägga trädgård, ogräsrensning är däremot inte riktigt min grej. Stämmer säkert väl överens med min inställning till yrkeslivet - älskar att skapa nytt, är inte lika förtjust i att bara förvalta.

Precis som tidigare dagar har vi belönat oss med riktigt god mat. Idag blev det först svärmors stekta sill, sedan en stor rådjursstek som vi fått av grannen med grillade rotfrukter och gott rött vin. Därefter drack vi kaffe framför Mästarnas mästare. Vilket oerhört trevligt program, som Stjärnorna på slottet men mycket bättre! Nu ska jag ägna mig åt disken och sedan blir det läggdags. Hoppas på en rejält lång cykelrunda imorgon, minst 6 mil, även om baksidorna på låren känns lite överansträngda just nu. Sov gott kära vänner!