23 april 2011

GILLAR ATT GRÄVA OCH VARA MIG SJÄLV

Klockan är inte ens 20.30 men jag är helt slut efter drygt 6 timmars grävning. Underarmarna och knäna är överansträngda. Hela dagen har jag och min familj samt min svärmor och min svåger kämpat i trädgården.Vi har grävt och mätt, fyllt sopsäckar och burit sten, rensat ogräs och räfsat. Allt för att få till en riktigt mysig plats i trädgårdens allra varmaste hörn. Imorgon hoppas jag på att altanbygget kan börja och att vi kan förbereda planteringen av blåbärsbuskarna.

Alla har nu njutit av en "doppekopp" (salt sill, ägg, gräslök, persilja och smält smör) som förrätt och sedan grillat kött med klyftpotatis och sallad. Avslutningsvis kaffe med likör och godis. Smakar extra gott med en rejäl måltid efter en hård dags arbete i trädgården. Onekligen särskilt gott med salt!

Har funderat lite kring min politiska roll. Säkerligen kan man agera mycket mer politiskt och medialt korrekt. Säkerligen kan jag tänka mycket mer strategiskt. MEN jag är inte en politisk karriärist, även om många kanske tror det. Jag arbetar politiskt enbart för att det är så oerhört viktigt för mig att göra skillnad. Jag är inte beredd att ändra mig för att bli mer omtyckt. Jag tänker vara ärlig och uppriktig och göra mitt allra bästa. Om jag inte kan vara mig själv så slutar jag som politiker, så är det.