30 april 2011

MITT VALBORGSTAL

Tro, hopp och kärlek – för mig är det precis vad livet handlar om!

TRO
Jag tror på ärlighet och öppenhet
Jag tror på att hålla det man lovat och leva som man lär
Jag tror på delaktighet och på att lyssna på andra människor
Jag tror att journalister också har hjärtan
Jag tror att det är viktigt att tro på sig själv och andra
Jag tror på människors lika värde
Jag tror på gemenskap mellan människor, länder och bostadsområden

HOPP
Jag hoppas att ni har förtroende för mig
Jag hoppas på större tolerans mellan människor. Vet ni förresten att valborg är ett firande som blandar svenska och tyska traditioner?
Jag hoppas att kommundelsutvecklingen på Österängen ska bli ett stort lyft
Jag hoppas att det blir en varm sommar
Jag hoppas på mindre skadegörelse och tryggare bibliotek
Jag hoppas att Jönköping ska bli känt för sin kultur
Jag hoppas att det blir fler gemensamma valborgsfiranden på Öxnehaga och Österängen

KÄRLEK
Jag älskar människor som är positiva och kreativa
Jag älskar eldsjälar
Jag älskar människor som stöttar andra som har det svårt
Jag älskar utmaningar och att sikta mot stjärnorna
Jag älskar människor som blottar sig själva för att hjälpa andra
Jag älskar när våren och grönskan kommer
Jag älskar solen och värmen som gör människor glada

Solosång a capella:
Jag tror, jag tror på sommaren
Jag tror, jag tror på sol igen
Jag pyntar mig i blommig hatt
och hälsar dig med blå kravatt
Jag tror på dröm om sommarhus
med täppa och med lindars sus
En speleman med sin fiol
och luften fylld av kaprifol