17 april 2011

SMÅKRÄMPOR OCH TRÄDGÅRDSPYSSEL

Klockan är snart 20.00 och jag väntar på att börja laga kvällsmat. Min man och min yngste son har inte kommit hem från akuten ännu. Sonen har skadat sin ena handled, förhoppningsvis bara en stukning. Bara några veckor sedan äldste sonen skadade sin stortå och fick gå med kryckor. Förra månaden opererade min man en tand och själv har jag fått lite ont i ryggen. Tycker nog vi har rätt att känna oss lite gnälliga...

Annars började dagen bra. Jag och min man gav oss ut på årets första cykeltur, drygt 4 mil runt Landsjön. Vädret var härligt och konditionen inte så pjåkig. Återstår nu bara knappt 80 mil att cykla de kommande två månaderna :) Under eftermiddagen har vi pysslat i trädgården, jag har beskurit lite träd och buskar och min man har grävt i trädgårdslandet. Synd bara att en så vacker dag skulle sluta så trist, visade sig att sonens arm var bruten.