21 april 2011

STELA VADER - EN YRKESSKADA?

En lugn skärtorsdag. Unnade mig att sova ut imorse efter ett segdraget sammanträde med kommunfullmäktige igår. Sammanträdet slutade inte förrän 00.40. Gjorde ett inlägg om barnfattigdom och mänskliga rättigheter. Höll ett längre anförande om vårt fina kommunprogram Omtanke om framtiden. Passade också på att ställa ett par frågor till Sverigedemokraterna om deras plagierade kommunprogram, de kunde inte ens svara på vilka "assimilerande verksamheter" de skulle ersätta vårt integrationsarbete med.

Under förmiddagen sprang jag en lite längre runda än vanligt för vaderna var extremt stela efter alltför många stillasittande timmar. De som skrivit några av de senaste insändarna om mig har uppenbarligen ingen aning om hur mycket jag arbetar, igår blev det t ex 16 timmars arbete. Under eftermiddagen har jag skrivit på mitt yttrande avseende integrationsrapporten för 2010, det börjar arta sig. Ska nu börja strukturera mitt Valborgstal.