5 maj 2011

ARBETSMILJÖ, FRI TEATER OCH VÅRRUS

Hela dagen har jag varit på utbildning avseende arbetsmiljö. Innan hade jag funderat lite på om jag skulle prioritera utbildningen eller något annat men redan efter en kort stund insåg jag att det här är en för mig mycket aktuell fråga. Måste absolut ta tag i arbetsmiljön inom mina ansvarsområden framöver. Min egen arbetsmiljö var för dagen inte helt lyckad, mitt insulin tog slut så jag fick köra ett par mil under lunchen för att hämta nytt insulin hemma och sedan hade jag alltför högt insulin under eftermiddagen vilket ledde till en usel koncentrationsförmåga...

Efter utbildningen hade jag däremot ett trevligt samtal om den fria teaterns villkor tillsammans med Bengt von Strokirch och Jan Dzedin från Teateri. Sedan blev det en snabb vända in till Rådhuset för att byta om inför Vårruset, för sjätte året i rad. Tyvärr duggregnade det ute men som politiker är man ju van både vid snålblåst och hällregn :) I år hade man förlängt rundan med 300 m men jag lyckades faktiskt springa runt på 27 minuter, vilket jag är mycket nöjd med. Av de 6 400 tjejerna mötte jag flera kommunanställda kvinnor som också sprang - heja, heja!!